lockig?

Jag har bestämt mej för att pröva balsammetoden. Idag var min sista dag med schampoo! (Ska visa bilder och så sen.)

Läste om den den på lockig.se. Vacker utan schampoo kallas den också. Det går ut på att sluta använda schampoo och istället tvätta håret med balsam. Balsam är nämligen också rengörande.
Men man måste se upp med ämnena som är i, annars funker det inte. Ämnena som man ska undvika är typ sulfater, silikoner, mineraloljor, alkoholer och proteiner.
Man masserar balsam i hårbotten och sedan tar man i ett mer återfuktande balsam/inpackning i längderna. Men innan man börjar med balsam metoden måste man tvätta håret en sista gång för att få bort alla rester av styling produkter och silikoner.
 Efter att man tvättat håret med balsam ska man ta i gele eller mousse (som inte innehåller några dåliga ämnen) och helst låta håret självtorka utan att ta i det.
Visst låter det lite krångligt men jag tror det är värt det. Jag har spanat in bilder på forumet där och alla får jättefina lockar! Jag vill också ha så fina lockar. Klart värt att ge sex dagar, menar kolla Martina, bara;




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0