CHARIOT

Hej bloggen.
Jag lyssnar på Gavin DeGraws, därav rubriken. Men just nu lyssnar jag på låten Jealous Guy.

Jag vill äta wasa solruta till frukost, har en liten brochyr här på mitt skrivbord som ska inspirera mej. Dags att vakna! Och det gör den. Jag måste bara se till att nån köper solruta-knäckebröd. Synn, pappa handlade just idag, för att dom ska gräva upp våran väg nästa vecka. Hela jävla grusvägen. Jag får väll starta dagen på något annat sätt då. Jag brukar föredra fil med mycket müsli, te och en eller två mackor. Jag brukar klara mej rätt bra på den frukosten. Jag klarar mej rätt bra ofta.
Eller? Jo, det gör jag. Sån är jag.

Det är mycket roligare att vara glad än att vara sur, att vara pigg än att vara trött, att vara framåt än att vara bakåt. Det gäller att tänka i positiva banor. Men man måste få vara arg, ledsen, irriterad och sur ibland. Ibland får man vara den där sämre verisionen av sig själv.
Jag är så klumpig ibland. Både fysiskt och psykiskt. Men sån är jag, och jag kan annat också. Fast jag skulle vilja mer, men man hinner inte allt. Det går inte, så är det bara.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0