happy birthday to me

Japp, då var man stor flicka (17 år) då. Dagen började med att jag väcktes av familjen som sjöng, jag sov och drömde en dröm som avbröts av konstiga ljud (sång och dörrknarr). Jag drömde att jag jobbade på McDonalds! Det skulle vara ett helgjobb för mej alltså. Ja, så kom familjen med frukost - fil,blåbär.flingor, bröd med ost och tomat och te. Det blev inte så mycket presentöppning i år, jag fick ett presentkort på massage, mamma och pappa hade varit jättefyndiga och gjort en rebus bestående av ett kort med G:n på (massa-ge) och en liten nyckerlingscykel, jag ska få vara med och välja cykeln själv, kommer och bli sått city-aktigt med hyffsat smala däck o ganska tunn tänker jag mej, en snabb en iaf. ^^ Så fick jag presentkort på shopping och fika med bror min och en korg av lill'sis. Hon har bundit den själv (med hjälp av mamma såklart, men ändå!) och så hade hon lagt en lapp i där det stog att jag kunde ha vad jag ville i den. Ibland kan hon vara väldigt söt. Hon sa att det var hon som plockat blåbären till mej också. Sött.

Senare efter en långsam och skön morgon åkte Julia och jag tåg till linköping och levde livet! (det finns folk som jobbar och därmed bara har tid på kvällarna)Ja, eller yrade lite, shoppade lite, flörtade lite, skrattade lite(mycket). Det är så annorlunda att åka tåg mot att åka buss! Det känns som man åker iväg mer, bättre, längre! Det var jag som bara: vi drar iväg nån stans! O så kom Julia på att vi tar tåget till linköping. Det var helmysigt och linköping är en mycket bättre café-stad än norrköping. Affärerna känns nästan bättre de med, men bara nästan. Och det regnade så vi fick springa. Och vi såg en fransman som pratade franska med sin väninna. Han fick mej att smälta... Julia med. Ja o så tog vi tåget tillbaka till stan lagom till en sväng hem till J och dra på oss lite varma kläder. Så drog vi vidare till utebio. Filtar, bar himmel och bra flimmer-film. Flimmer visar bara bra filmer, det tror jag, det känns som dom har smak. Die welle (vågen på tyska) filmen var jättebra men obehaglig i slutet, jo, se den! Absolut en tankeställare. Trevlig kväll! Nu är klockan 02.41så jag är ganska trött. : ) Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Anonym

grattis i efterskott får man väl säja :D

2009-08-13 @ 17:34:37
Postat av: Julia

vi kan åka (tåg) till linköping och fika en höst-söndag,

tycker jag.

och vandra bland affärerna

och fika lite mer.

låter det som en bra idé?

2009-08-18 @ 21:24:01
URL: http://breathingspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0