grillad kyckling är sommar

Hej! Jag har kommit på en grej. Jag blir smittad av humör iband. Av seghet. Flummighet. Allmänt seg-gående i huvet. Ja, dat kan jag bli smittad av. En smitta är svår att bara få av sej. Det är ju inte precis att man bestämmer själv vad man vill smittas av heller.
Så här är det, jag blir smittad av seghet de dagar jag inte har nått speciellt för mej. Jag degar ihop, man blir inte hungrig men har inte heller nån kraft till grejer man skulle kunna tänka sej att göra, sen.
Annars är det alltid roligt att bli smittad med leenden och skratt. Så var mer fallet idag. Först träffade jag Julia som kommit hem från frankrike, paris, nu och sen var jag hos Isa.

Jag har varit på grillkväll hos Isa, jag kom dit vid halv fem kanske o hjälpte till med potatis o sånt och så kom folket o vi började grilla frammåt sju tror jag. Det var mysigt att grilla, jag hade med mej kyckling, som jag marinerat själv, och en cider. Det var ju inte toppenväder -strålande kvällssol, inga moln och en ljumen kvällsvind-, men det var helt okej. Vi satt i det inglasade uterummet med de sköna stolarna. Isa har en skön soffa också. Kubb spelade vi med ett tag. Mitt lag var inte så bra, men vi kämpade för land och rike. Sen käkade vi lite jordgubbar från Isas jordgubbsland. Det var väldigt sommrigt och gott. Sommarkväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0